Kecskemét, Dobó István Krt. 11. Terasz

Gyökérkezelés

Mikor válhat szükségessé a gyökérkezelés?

• a fogszuvasodás már olyan mélyre terjed, hogy a fertőzés eléri a fogbél-üreget, (ez elviselhetetlen, legtöbbször éjszaka jelentkező lüktető fájdalommal jár),
  • vagy a fogat erős ütés éri, akár tünetek nélkül is elhalhat a fogbél, ez sokszor csak véletlenül derül ki egy esetleges röntgenfelvétel készítésekor (ha a gyökércsúcson van elváltozás, illetve az elhalt fog elszíneződik),
  • esetleg a fogkorona olyan mértékű sérülése esetén, amikor a törés eléri az idegcsatornát, szintén szükségessé válhat a gyökérkezelés.

Egy elhalt, fájó fogat a legkönnyebb és legegyszerűbb kihúzni, de ne felejtsük el, hogy a kihúzott fogat ezek után valahogy pótolni kell. Ha ezt elmulasztjuk, akkor az ellentétes fogsorban levő fog egyre jobban kinő a fogsorból, a szomszédos fogak bedőlnek az üres területre, és ha már több fog is hiányzik, akkor túlterhelődnek a megmaradt fogak. Ezek következtében több fogat is elveszíthetünk a közeljövőben. Ezért amennyiben lehetséges próbáljuk meg a gyökérkezelést, mert a saját fognál nincsen jobb.

A gyökérkezelés menete:

A fogat érzéstelenítjük kivéve, ha nem egy régi elhalt fogról van szó. A koronai részen kitisztítjuk a szuvasságot, és megkeressük a gyökércsatornákat (metsző, szemfogaknál egy, őrlőfogaknál 3 vagy 4 csatorna is lehet). A gyökércsatorna faláról lereszeljük a fertőzött törmeléket, sima szabályos felszínt alakítunk ki, fertőtlenítjük, és ideiglenes töméssel látjuk el.
Általában 1 hét múlva sor kerülhet a gyökércsatorna végleges tömésére. A fog koronai részét ezt követően töméssel, vagy koronával állítjuk helyre. A beavatkozás többnyire fájdalommentes, de tovább tart, mint egy egyszerű fogtömés. A gyökértömés után egy enyhe helyi gyulladás is kialakulhat, de ez pár nap alatt elmúlik.

Azért, hogy a gyökérkezelés a lehető legkisebb fájdalommal járjon:

• ha a páciens erős fogfájdalommal érkezik, akkor gyógyszeres kezeléssel csökkentjük a fájdalmat, így a gyökérkezelés már fájdalommentesen elvégezhető,
  • a gyökérkezelés alkalmával ubistesin-forte nevű érzéstelenítő szert alkalmazunk, amely a hagyományos lidocainnál 4-szer erősebb hatást fejt ki,
  • a fogat-akár többször- fertőtlenítő, nyugtató hatású gyógyszerrel zárjuk le, hogy a gyógyulás bekövetkezhessen. Végleges gyökértömés csak ezután kerül a fogba.

Hívjon minket, mentsük meg fogait!
Ne várja meg az elviselhetetlen fájdalmakat!

Bejelentkezés: +36 76 887-888

CÍM